Flessen voor het museum

Supermarkt Coop te Vriezenveen heeft samen met het Historisch Museum een actie opgezet waarbij het statiegeld op ingeleverde flessen ten goede komt aan het museum. Een sympathieke actie, per fles niet veel maar vele kleintjes maken één grote.

Vriezenveen kent een rijke historie, denk aan de Rusluie, de textiel, het veen, de ruilverkaveling, het dialect, de grote brand, de relatie met de graaf van Almelo, etc. Maar het in stand houden en doorgeven van deze geschiedenis is niet gratis. De vereniging Oud Vriezenveen en het museum zijn dus blij met deze actie van de Coop. Iedereen kan meedoen door de statiegeld bon die u ontvangt via de Coop te doneren aan het museum. De Coop zal het bedrag dat opgehaald wordt verdubbelen voordat het aan het museum wordt overhandigd. De actie loopt tot en met 30 september van dit jaar.

Behalve het doneren van statiegeld bonnen kunt u uiteraard nog meer doen. Kom bijvoorbeeld eens kijken op de onlangs geheel vernieuwde afdeling Heemkunde. Het Historisch Museum is weer open en zal u graag ontvangen. Het museum is gevestigd op Westeinde 54 te Vriezenveen en is open van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00u tot 17.00u. tel. 0546-563476. Als u ons wilt bezoeken dan graag even reserveren via de website. https://www.museumvriezenveen.nl/reserveringsverzoek