Lezing over de luchtoorlog tijdens de Tweede Wereldoorlog in het Historisch Museum Vriezenveen

Op donderdag 18 april hoopt Rob Wethly van de Stichting Luchtoorlog Onderzoek Drenthe een lezing te geven over de luchtoorlog die zich in onze omgeving afspeelde tijdens de Tweede Wereldoorlog. In het bijzonder wordt aandacht geschonken aan de crash van de Wellington bommenwerper die op 26 maart 1942 ten noorden van Vriezenveen neerkwam. De zes bemanningsleden die bij dit luchtdrama omkwamen rusten tot op de dag van vandaag op de gemeentelijke begraafplaats van Vriezenveen. Aanleiding voor deze lezing is de onthulling van een gedenkbord op 4 mei aanstaande aan de Schottenweg, ten noorden van Vriezenveen. Dat is de locatie waar dit luchtdrama zich afspeelde.

De lezing in het Historisch Museum begint om 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. De kosten bedragen € 3.- per persoon, inclusief koffie of thee. Aanmelden kan per email via info@museumvriezenveen of telefonisch op nummer: 0546-563476.