“Film Kiek’n” in het Historisch Museum Vriezenveen

UPDATE: 15 december is volgeboekt.

Historisch Museum Vriezenveen gaat deze winter een drietal filmavonden organiseren. Aanleiding hiervoor is ontstaan tijdens de Open Monumentendag in september. Er werd toen een film getoond met beelden van Vriezenveen uit het jaar 1962. Dit bleek een groot succes en er werd veel gevraagd naar meer beelden. Vandaar dat het museum op zoek is gegaan naar meer films met als onderwerp Vriezenveen.

Er is inderdaad veel materiaal beschikbaar. Daarom zijn we bezig gegaan met uitzoeken en selecteren. Het is een genoegen om al die beelden te ontdekken en een inkijkje te krijgen in het verleden van Vriezenveen. De oudste beelden zijn waarschijnlijk de films die gemaakt zijn van Jansen&Tilanus. Deze zeer bekende firma heeft in het begin van de 20ste eeuw films gemaakt van personeelsuitjes. Met de trein naar Amsterdam en een uitje naar Artis. Deze filmpjes hebben we tijdens de laatste tentoonstelling “117 jaar spoor in Vriezenveen” vertoond.

Genoeg materiaal dus en reden om die weer eens aan iedereen te tonen. Vandaar dat we een aantal filmavonden organiseren. De eerste vindt plaats donderdag 15 december a.s. De avond begint om 19:30 uur en vanaf 19:00 uur inloop met een kopje koffie.

Op deze avond worden korte films vertoond over de winkels, de markten en over de melkfabriek van weleer. Na afloop kan men bijpraten onder het genot van een hapje en drankje.

Er zijn ongeveer 40 plaatsen beschikbaar dus u moet wel even reserveren via het e-mailadres info@museumvriezenveen.nl of bellen met het museum, tel.nr. 0628508090 bereikbaar op dinsdag t/m donderdag van 10:00 tot 17:00 uur. De toegang is gratis en een vrije gift is welkom.

De volgende filmavonden zijn gepland op 18 januari en 15 februari 2023