Huis van Sinterklaas

Ook dit jaar heeft het Historisch Museum weer bericht gekregen: De Sint wil graag naar Vriezenveen en logeren in het Historisch Museum. Inmiddels is het een traditie geworden en het museum zal graag weer ruimte beschikbaar stellen. Op de begane grond wordt een slaapkamer voor de Sint ingericht.

Uit vorige jaren weten we dat kinderen daar heel nieuwsgierig naar zijn. Soms loeren ze op de schouders van hun ouders door de ramen van het museum om te zien of de Sint nog ligt te slapen.

Ook de pieten vinden onderdak in het museum, maar zij moeten met zijn allen op de zolder slapen. Ze zetten al hun schoenen op de trap naar boven. In de hal kun je zo precies zien hoeveel pieten er nog in bed liggen.

De Sint wil met name de kinderen uit Vriezenveen graag ontmoeten en een praatje met ze maken. Daartoe wordt de oude raadszaal ingericht als ontvangstkamer. Kinderen zijn welkom op zaterdag 24 november, op woensdag 28 november en op zaterdag 1 december, telkens van 13.30u tot 16.30u. Op 24 november van 16.30u tot 17.30u is het Huis van Sinterklaas speciaal opengesteld voor mensen met een verstandelijke beperking/ontwikkelingsstoornis.

Dit jaar heeft de Stichting Intocht Sinterklaas Vriezenveen, samen met de Sint, in het museum ook tijd gereserveerd voor Vriezenveense bedrijven, hun medewerkers en kinderen. De Sint hoopt hen te ontmoeten op vrijdag 23 november, op vrijdag 30 november en op zaterdag 1 december, telkens van 17.00u tot 20.00u. Niet alleen wordt het dan een onvergetelijke sinterklaasavond, maar voor bedrijven is het museum uiteraard ook de plek om de pioniersgeest te proeven van de vroegere Vriezenveense ondernemers, de Rusluie. Bedrijven kunnen zich aanmelden tot 5 november.

Voor meer informatie kunt u het museum bellen: 0546-563476.