Dialectavonden in Historisch Museum Vriezenveen

De dialectgroep van het Historisch Museum Vriezenveen organiseert binnenkort drie dialectavonden met als thema “Långs de stiiege vån mien vaare”.

Het Vjeans, het Vriezenveense dialect, neemt een bijzondere plaats in binnen het Nedersaksische taalgebied. Volgens sommigen is het een zeer oorspronkelijke vorm van het Twents, anderen zien er een vermenging in van het Fries, het Westfaals, en het Twents. Maart is dialectmaand en het museum organiseert de avonden omdat deze altijd veel gezelligheid brengen met liedjes, sketches en oude foto’s. En uiteraard ook om het dialect levendig te houden.

Op vrijdag 16 maart, donderdag 22 maart en donderdag 29 maart is er in de oude raadzaal van het museum per avond plek voor maximaal 35 personen. Wees er dus op tijd bij! Toegangskaarten zijn verkrijgbaar bij het Historisch Museum Vriezenveen, Westeinde 54, op dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 17.00 uur. De entree bedraagt € 5,00 inclusief consumptie. De avonden beginnen om 20.00 uur, inloop vanaf 19.45 uur.