Een waargebeurd verhaal

Het boek 'Het Verzet Kraakt - Een waargebeurd verhaal' van historicus Hans Holtmann is voor €10,- nu ook te koop bij het Hitsorisch Museum in Vriezenveen.

Het is het meest complete verhaal over de grootste bankroof aller tijden. Hans Holtmann heeft voor het boekwerk uitgebreide research gedaan in diverse bronnen. Eén van die bronnen was het blad 'De Zwerver': een verzetsblad dat tijdens en na de oorlog is uitgekomen.

Maar ook verhalen van nabestaanden en divers documentatiemateriaal heeft geleid tot dit bijzondere boek.

Willem van Walderveen, zoon van verzetsstrijder 'Lange Wim': "Het is het meest complete verhaal over de bankoverval dat ik gelezen heb. Hans heeft een prettige stijl van schrijven en heeft oog voor de kleinste details, zonder de hoofdlijn van het verhaal te verliezen. Een must voor iedereen die geïnteresseerd is in geschiedenis en de grootste bankroof in het bijzonder!”