“Weenterraize duur Vjenne

Weenterraize

Alle avonden zijn inmiddels volgeboekt. U kunt zich niet meer opgeven voor deze activiteit.

De dialectgroep van het Historisch Museum Vriezenveen organiseert op de donderdagavonden 12, en 26 januari 2017 een nieuwe activiteit in het museum.

19 januari is al uitverkocht.

Aan de hand van historische foto’s die in de winter zijn gemaakt wordt Vriezenveen van oost naar west in beeld gebracht. U maakt een “Weenterraize duur Vjenne”. Daarover wil de dialectgroep gesprekken op gang brengen. Uiteraard is “Vjeans” daarbij de voertaal. Jan Nijkamp zingt enkele liederen in het dialect en wat een “Vjeanse bingo” is moet u zelf maar komen ervaren. U kunt zich tijdens de openingstijden van het museum aanmelden voor één van de drie avonden. De kosten zijn slechts € 3,50 incl.een kop koffie. Wees er snel bij. Er is plaats voor maximaal dertig personen per avond. Alle avonden beginnen om 20.00 uur maar vanaf 19.30 uur staat de koffie/thee klaar.