De oorlogsjaren in Vriezenveen (WOII)

De educatiegroep van het Historisch Museum Vriezenveen heeft een nieuw project ontwikkeld: De oorlogsjaren in Vriezenveen (WOII). Dit thema is ontwikkeld voor de groepen 6,7 en 8 van de basisscholen.

In dit project gaan leerlingen aan de slag met het ontdekken van sporen uit de Tweede Wereldoorlog in hun eigen omgeving. Een wandeling langs de sporen in Vriezenveen (met een start in het Historisch Museum) maakt deel uit van dit project.

Deze lessen kunnen een onderdeel zijn van een projectweek rond 4 en 5 mei, maar

kan ook gedurende het gehele schooljaar ingepland worden.

In dit project wordt gewerkt met een lestas, welke bestaat uit een handleiding met 3 lessen, 5 dossiermappen en opdrachtkaarten (Strijd, Verzet, Hongerwinter, Bevrijding, Herdenken) voor de leerlingen.

De vijf onderwerpen zijn gerelateerd aan de Tweede Wereldoorlog en de leerlingen onderzoeken in groepjes de onderwerpen. Ze vertellen aan elkaar tijdens de wandeling in les 2 wat ze te weten zijn gekomen over de oorlogsjaren in Vriezenveen.

U kunt dit project reserveren via:

Er zijn geen kosten aan verbonden.